Cordia chce w trzy lata pięciokrotnie zwiększyć sprzedaż mieszkań

Cordia chce w trzy lata pięciokrotnie zwiększyć sprzedaż mieszkań

Osiedla Lazurowa
Osiedla Lazurowa Źródło: Cordia
Cordia Polska jest obecnie na etapie wzrostu i za 3-4 lata chce sprzedawać 1000-1200 mieszkań rocznie, wobec ok. 200 w 2017 r. i ok. 250 spodziewanych w tym roku, poinformował ISBnews dyrektor zarządzający Michał Melaniuk. Spółka jeszcze w tym roku chce wprowadzić do sprzedaży ok. 500 lokali w trzech projektach w Warszawie i Krakowie.

– Obecnie kończymy sprzedaż dwóch projektów w Krakowie (Cystersów Garden i Supernova) i I etapu projektu Zielone Bemowo w Warszawie. Jeszcze w tym roku do sprzedaży wejdą trzy projekty: jeden w Krakowie i dwa w Warszawie. Łącznie do oferty wprowadzimy w nich ok. 500 mieszkań. – powiedział Melaniuk w rozmowie z ISBnews.

Podkreślił, że sprzedaż dotychczasowych projektów nie daje spółce powodów do narzekań i że odnotuje wzrost w ujęciu rok do roku.

– Powoli zaczynamy się rozpędzać i wchodzić na wyższy poziom. W tym roku sprzedamy ok. 250 mieszkań wobec ok. 200 w 2017. Nasze ambicje są jednak dużo większe. Mamy plan dojścia do sprzedaży 1000-1200 lokali w 3-4 lata. – powiedział dyrektor.

– Jest to duże wyzwanie ze względu na chęć osiągania wysokiej marży, co przy dzisiejszym układzie kosztów i cen jest trudne, ale nie niemożliwe. W przyszłym roku zaoferujemy pierwszy projekt w Gdańsku, a w kolejnym planujemy rozpocząć naszą działalność we Wrocławiu. To będzie oznaczało obecność na czterech rynkach. – dodał.

Melaniuk wskazał, że na każdym z tych rynków Cordia będzie chciała zwiększać sprzedaż, przy czym Warszawa pozostanie najpewniej największym dla spółki. Na trzech pozostałych ma zamiar oferować przynajmniej dwa projekty jednocześnie.

– Budowa banku ziemi to dziś bardzo duże wyzwanie. Pracujemy nad pozyskaniem działek cały czas. Mamy już pierwszy grunt w Gdańsku, bardzo zaawansowane są prace nad pierwszym we Wrocławiu i kolejnymi w Trójmieście. – wymienił dyrektor.

Popyt na rynku ocenił jako nadal wysoki.

– Popyt na mieszkania jest cały czas. Jednak efekt rosnących cen widać w efektach sprzedażowych największych deweloperów. Z naszego punktu widzenia projekty w przyszłości mogą się sprzedawać wolniej, jeśli zdecydujemy się na podniesienie cen. Ale oceniamy, że obecna sytuacja to "powrót do normalności" po okresie, gdy błyskawicznie sprzedawała się cała oferta. Teraz pewnie trzeba będzie więcej wysiłku włożyć w proces sprzedaży. – podsumował.

Cordia wchodzi w skład grupy Futureal, która działa na rynku nieruchomości mieszkaniowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Źródło: ISBnews