Prace nad obwodnicą Olsztyna przebiegają szybciej, niż zakładano

Prace nad obwodnicą Olsztyna przebiegają szybciej, niż zakładano

Droga S51
Droga S51 Źródło: Budimex
Prace nad tworzoną w systemie „Projektuj i buduj” drogą S51 (obwodnica Olsztyna) postępują szybciej, niż zakładano. – poinformował Budimex.

Firma Budimex zakończyła większą część prac, które obejmują ponad 16 km trasy Olsztyn Wschód – Olsztyn Południe. Dziesięciokilometrowy odcinek od węzła Jaroty do węzła Olsztyn Wschód planuje zgłosić do użytkowania jeszcze w tym roku, czyli na kilka miesięcy przed terminem. Sześciokilometrowy odcinek od węzła Jaroty do nowopowstałego odcinka S51 Budimex zgłosi do ruchu do maja 2019 roku. W ramach inwestycji stworzony trzy węzły drogowe – Jaroty, Pieczewo oraz Olsztyn Wschód. Inwestorem obwodnicy jest olsztyński Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt jest współfinansowany ze środków Funduszu Spójności. Całkowita wartość kontraktu to ponad 1 mld zł brutto. Prace wiązane z budową obwodnicy Olsztyna rozpoczęły się w lipcu 2016 r.

Droga S51

Zakres prac

Poza trasą główną, prace prowadzone przez Budimex obejmują także wybudowanie trzech węzłów drogowych – Olsztyn Jaroty, Olsztyn Pieczewo i Olsztyn Wschód, dróg serwisowych oraz remont odcinków wybranych dróg lokalnych. Projekt zakładał stworzenie dwóch jezdni z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku o nawierzchni bitumicznej oraz 23 obiektów mostowych: 12 wiaduktów nad drogą ekspresową, 3 wiadukty w ciągu drogi ekspresowej, 2 mosty, 2 przejścia dla zwierząt, 1 wiadukt kolejowy, 1 kładkę dla pieszych. Kontrakt obejmował również budowę urządzeń odwadniających korpus drogowy, rowów drogowych, kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych, oświetlenia, sieci energetycznych, urządzeń teletechnicznych. Budimex odpowiadał także za stworzenie Systemu Zarządzania Ruchem.

– Wszystkie działania wykonujemy zgodnie z terminami zawartymi w umowie, które przewidują oddanie całego kontraktu w czerwcu 2019 roku –mówi Dariusz Blocher, prezes Budimex SA.

– Prace nadal trwają, m.in. z powodu osiadania gruntu, który jest bardzo niestabilny w okolicach Bartąga. Wymieniliśmy 1 mln metrów sześciennych gruntu do wzmocnienia konstrukcji drogi, ale musimy poczekać aż nawierzchnia całkowicie osiądzie i będzie można dokończyć niezbędne prace. Jestem przekonany, że kierowcy docenią inwestycję, która znacznie ułatwi podróżowanie w tym rejonie Polski. To również niezwykle istotne przedsięwzięcie z punktu widzenia miasta, ponieważ pozwoli wyprowadzić z Olsztyna znaczną część tranzytu i zmniejszyć obciążenie wewnętrznych ulic. Ta długo oczekiwana droga z pewnością odegra strategiczną komunikacyjną rolę. – mówi Dariusz Taraszkiewicz, Dyrektor Rejonu Budimex na woj. warmińsko-mazurskie.

Źródło: Budimex