Zarządzanie nieruchomościami – odpowiedź na potrzeby Mieszkańców Zarządca zorientowany na potrzeby Mieszkańców
Materiał partnera

Zarządzanie nieruchomościami – odpowiedź na potrzeby Mieszkańców Zarządca zorientowany na potrzeby Mieszkańców

Dodano: 
Osiedle
Osiedle / Źródło: Admus
Rynek zarządzania nieruchomościami tworzą zarówno zarządcy prowadzący jednoosobową działalność, firmy świadczące usługi zintegrowane oraz wyspecjalizowane podmioty skupione wyłącznie na zarządzaniu nieruchomościami.

Jakie są w dzisiejszych czasach zadania zarządcy?

Poza zapewnieniem dobrego stanu technicznego nieruchomości, czystości i bezpieczeństwa to zmieniające się oczekiwania mieszkańców dyktują warunki współpracy i wpływają na wybór zarządcy.

Jednym z prekursorów nowoczesnego zarządzania nieruchomościami na warszawskim rynku jest ADMUS sp. z o.o.

„Poza doświadczeniem to ponadprzeciętne zaangażowanie, wykorzystanie zaawansowanych technologii i transparentne zasady współpracy to czynniki decydujące o wyborze zarządcy”. – mówi Mariusz Łubiński, Prezes ADMUS.

Sprawną obsługę nieruchomości mieszkańcy weryfikują szczególnie w okresie wprowadzonych ograniczeń związanych z koronawirusem. Teraz ważna jest organizacja pracy ukierunkowana na bezpieczeństwo zdrowia, ograniczenie kontaktów bezpośrednich przy jednoczesnym zachowaniu sprawnej komunikacji i realizacji wszystkich zadań na terenie nieruchomości.

„Od wielu lat świadomie rozwijamy się i wprowadzamy rozwiązania informatyczne umożliwiające nie tylko dobrą organizację pracy naszego zespołu, ale także dostęp do informacji dla naszych klientów. Szczególnie w okresie pandemii i związanych z nią ograniczeń w kontakcie społecznym przekonaliśmy się, że wdrożone systemy, aplikacje i procedury związane z funkcjonowaniem nieruchomości plasują nas znacznie wyżej niż konkurencję.

Utrzymaliśmy nie tylko sprawną obsługę osiedli, ale przede wszystkim bieżący kontakt z mieszkańcami. Nasi klienci otrzymują kompleksowe informacje, realizowaliśmy spotkania, a także organizowaliśmy akcje wspierające dla osób z grupy ryzyka czy dla lokalnych usługodawców z branż, które najbardziej odczuły skutki lockdown-u”.

W każdej branży związanej z bezpośrednią obsługą klientów sprawna komunikacja i transparentne warunki współpracy to klucz do sukcesu. W dobie szerokiego dostępu do informacji i łatwości konsultacji Klienci oczekują rynkowego zachowania w postaci konkursów ofert i optymalizacji kosztów, a także procesów.

W związku z rosnącymi cenami i kosztami pracy, coraz trudniej prowadzić negocjacje z dostawcami takich usług jak sprzątanie czy ochrona.

„Dzięki skali działania i zbiorowym negocjacjom cen uzyskujemy korzystne warunki współpracy dla obsługiwanych przez nas Osiedli. Odcinamy się też od trendu łączenia zarządzania z innymi usługami dla nieruchomości, dzięki czemu w oczywisty sposób zapewniamy właściwy nadzór nad usługodawcami i dalej wysoką jakość usług”.

Jaki powinien być współczesny zarządca nieruchomości? Przede wszystkim odpowiadający na potrzeby mieszkańców, skuteczny i umiejętnie łączący nowe technologie, ekologię oraz doświadczenie w obsłudze nieruchomości. Do tego dochodzą trendy społeczne – ogródki wokół budynków, stacje ładowania pojazdów czy fotovoltaika cieszą się coraz większą popularnością

„Działamy na rynku od ponad 23 lat i wiemy, że nie ma dwóch identycznych planów zarządzania nieruchomościami, tylko dobra znajomość danej nieruchomości i aktywne szukanie rozwiązań pozwala uzyskać satysfakcję klientów. W usługach to właśnie zadowolenie klienta z jakości naszej pracy jest kluczowe dla dalszego rozwoju”– mówi Łubiński.

Nowoczesne zarządzenie nieruchomością będzie opierać się na nowoczesnych rozwiązaniach technicznych, ale też na trendach społecznych.

Oferta zarządcy powinna być skrojona na miarę potrzeb i możliwości finansowych mieszkańców. A sam zarządca dobrze skomunikowany z klientami i wykorzystując nowe technologie w swojej pracy.

Anna Rakowska
Dyrektor ds. rozwoju
kom. +48 609 664 824

Źródło: Admus
 0

Czytaj także