Kup i Mieszkaj zaczyna obsługę inwestycji w całej Polsce
Artykuł sponsorowany

Kup i Mieszkaj zaczyna obsługę inwestycji w całej Polsce

Planowana inwestycja w Chorzowie
Planowana inwestycja w Chorzowie Źródło: Materiały prasowe
Traktujemy pandemię jako szansę, nie zwalniamy tempa i aktywnie działamy w celu zwiększenia pola naszego działania – mówi Jacek Piotr Kacprzyk, prezes zarządu Kup i Mieszkaj.

Spółka Kup i Mieszkaj powstała dla potrzeb obsługi projektów deweloperskich. Działacie kompleksowo. Co to oznacza w praktyce?

Naszym głównym klientem są deweloperzy i fundusze inwestycyjne. Specjalizujemy się w marketingu i sprzedaży oraz analizie i analityce projektów na rynku pierwotnym. Swój dynamiczny rozwój zawdzięczamy informatyzacji i automatyzacji procesu sprzedażowego w połączeniu z optymalizacją nakładów na działania marketingowe. Deweloperzy i fundusze inwestycyjne korzystający z usług Kup i Mieszkaj rozpoczynają współpracę już przed zakupem gruntu.

Oferowana przez nas kompleksowość to wsparcie na każdym etapie projektu. Zdejmujemy z inwestora wszelkie obowiązki związane z miękkim procesem prowadzenia inwestycji.

Pierwszy krok naszej współpracy z klientem to analiza potencjału inwestycyjnego działki. Badamy najbliższe otoczenie projektu, identyfikujemy konkurencję i określamy grupę docelową, aby stworzony produkt deweloperski w jak największym stopniu odpowiadał zapotrzebowaniu jego mieszkańców. Na tym etapie ustalamy też strukturę funkcjonalności lokali, cennik oraz strategię sprzedaży z określoną dynamiką na okres budowy projektu. Kompleksowość naszej oferty daje deweloperom bezpieczeństwo związane z ciągłością prowadzenia działań sprzedażowych, marketingowych i brakiem obaw o funkcjonowanie biura sprzedaży.

Co ważne, na każdym etapie prowadzimy pogłębioną analitykę działań, by optymalizować koszty związane z prowadzeniem miękkiego procesu. Deweloper regularnie dostaje od nas raporty dotyczące sprzedaży i skuteczności realizowanych działań marketingowych. Dodatkowo ma pełen dostęp do informacji, jakie działania podejmujemy w dziale handlowym. Dzięki możliwości spersonalizowania systemu CRM, klient ma pełen wgląd w drogę kupującego od pierwszego kontaktu z ofertą aż po odbiór kluczy do wymarzonej nieruchomości. Przywiązujemy dużą wagę do ustalenia KPI dla każdego projektu – to one warunkują dalszą dynamikę naszej pracy.

Efektywne wsparcie biznesu to wasza specjalność?

Efektywność według Kup i Mieszkaj to przede wszystkim reagowanie na zmieniające się uwarunkowania w czasie rzeczywistym. Nie będzie przesadą, jeśli powiem, że jesteśmy dostępni dla deweloperów 24h na dobę. Nikt się nie spodziewał pandemii koronawirusa. W ciągu kilkunastu godzin od decyzji rządu o ograniczeniach mieliśmy gotowy pakiet działań, zwłaszcza w zakresie reorganizacji pracy biur sprzedaży, co skutecznie komunikowaliśmy naszym klientom. Niedługo później wdrożyliśmy działania digitalowe, które miały podtrzymać dynamikę sprzedaży. Zatrudniamy ekspertów, którzy wspólnie generują skuteczne i optymalne kosztowo rozwiązania każdej sytuacji w projekcie deweloperskim, dlatego naszym mottem do działań jest „regularny brainstorm każdego projektu”.

Pandemia odcisnęła piętno praktycznie na każdej dziedzinie gospodarki, ale mimo wszystko w tym okresie wiele osób zdecydowało się na zakup mieszkania. My poszliśmy z tym nurtem, decydując się na otwarcie Spółki Kup i Mieszkaj Finansowanie, która bada zdolność kredytową i przeprowadza klienta przez całą procedurę formalno-prawną niezbędną do otrzymania kredytu hipotecznego i zakupu wymarzonego lokum.

Dlaczego dziś deweloperzy coraz częściej decydują się na outsourcing?

Odpowiedź jest prosta – chodzi o optymalizację kosztów. Zlecanie na zewnątrz istotnych elementów funkcjonowania spółki, które jednak nie są podstawą jej działalności, jest bardziej efektywne i przynosi finalnie większe zyski.

Doświadczeni deweloperzy wiedzą, że o sukcesie projektów deweloperskich decyduje odpowiednia kreacja produktu, która gwarantuje efektywną dynamikę sprzedaży i zwiększenie rentowności projektu.

By stworzyć odpowiednią ofertę dla klientów, musimy przeanalizować wiele czynników, takich jak potencjał działki, aktualne trendy rynkowe, okoliczne inwestycje czy zamożność mieszkańców danej lokalizacji. Bo dobry produkt to także zapewnienie odpowiedniej liczby miejsc postojowych czy infrastruktury usługowo-handlowej. Kup i Mieszkaj działa właśnie w ten sposób – kompleksowo. Wspieramy zakup pakietem dodatkowych usług, w których skład wchodzi obsługa procesu finansowania czy wykończenia wnętrz, a także skrojone na miarę rozwiązania wychodzące ponad standardy usług oferowanych na rynku. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, cały czas poszerzamy naszą ofertę, która pozwali sprzedawać mieszkania spełniające marzenia najbardziej wymagających klientów.

Można chyba śmiało powiedzieć, że podczas trwania pandemii rozwinęliście skrzydła. Kup i Mieszkaj tylko w jednym miesiącu podpisało 30 umów rezerwacyjnych. 30 umów w 30 dni – to spory wyczyn.

Wynik przedsprzedaży inwestycji WoW Wola faktycznie robi wrażenie. Nie traktuję go jednak jako nieoczekiwanego, a pewien standard, jaki oferujemy klientom Kup i Mieszkaj. Deweloper Metropolis Investments już trzeci raz zaufał nam w kwestii sprzedaży. Myślę, że jest kilka czynników, które złożyły się na sukces tej warszawskiej inwestycji mieszkaniowej. Pierwsza kwestia to na pewno sam produkt. Zespół Kup i Mieszkaj po analizie lokalizacji pomógł tak przygotować inwestycję, by przykuwała uwagę kupujących i spełniała oczekiwania różnych grup klientów. Finalnie inwestycja WoW Wola to przykład funkcjonalnego budynku z mieszkaniami o różnorodnej strukturze, w którym każdy poszukujący nowej nieruchomości znajdzie wymarzone dla siebie mieszkanie. Nie bez znaczenia pozostają tutaj niestandardowe części wspólne oraz nowatorsko wykończone elewacje, które z pewnością będą przykuwać uwagę mieszkańców oraz ich gości. Jedno jest pewne - traktujemy pandemię jako szansę, nie zwalniamy tempa i aktywnie działamy w celu zwiększenia pola naszego działania.

Jeszcze do niedawna przygotowywaliście inwestycje mieszkaniowe głównie w Warszawie. Teraz to się zmieniło.

Zgadza się. Rok temu dojrzeliśmy do decyzji o rozszerzeniu działalności na inne rynki. I tak w ubiegłym roku rozpoczęliśmy przygotowanie projektów, dzięki którym już w tym roku będziemy mogli zaistnieć na innych rynkach. Będziemy działać w Łodzi, na Śląsku, w Trójmieście, Poznaniu, we Wrocławiu, w Zakopanem oraz w destynacjach wakacyjnych w górach i nad morzem.

Jacek Piotr Kacprzyk, prezes zarządu Kup i Mieszkaj

Przygotowujecie państwo inwestycje o różnej skali w całej Polsce. Co jest największym wyzwaniem przy realizacji tych przedsięwzięć?

Nadal możemy powiedzieć, że tryb wydawania pozwoleń na budowę oraz innych decyzji jest opieszały. Co jakiś czas administracja publiczna deklaruje chęć zmian, ale w mojej ocenie ta dynamika jest zbyt mała.

Deweloperzy zasługują w Polsce na większe zaufanie administracji, by sprawnie wdrażać nowe projekty. Szczególnie że sektor budownictwa niezmiennie jest filarem polskiej gospodarki

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w okresie styczeń – listopad 2021 r. oddano do użytkowania 208,4 tys. mieszkań, tj. o 5,3 proc. więcej niż przed rokiem.

Eksperci wskazują, że w 2022 roku popyt na mieszkania spadnie, ale nie spadną ceny. Jakie są pana prognozy?

Na pewno nie spodziewam się wzrostu wartości cen nieruchomości, nie oznacza to jednak, że niedoszacowane rynki nie będą próbowały konkurować cenowo z pobliskimi projektami. Doskonałym przykładem będzie tutaj Łódź, w której trzy lata temu metr kwadratowy mieszkania kosztował od 4800 – 5500 zł. Dzisiaj ta cena w Śródmieściu Łodzi sięga już nawet powyżej 10 000 zł/mkw. Bardzo ciekawym zjawiskiem są dziś też mniejsze miasta, które liczą po 50, 100, 200 tysięcy mieszkańców, w których ceny wciąż rosną i sięgają już 7000-8000 zł za mkw., a nawet więcej. Pandemia znacząco zwiększyła popyt na domy oraz segmenty z dostępem do prywatnych ogrodów. Jesteśmy obecnie w trakcie realizacji projektu 600 domów pod Warszawą, który w drugim kwartale tego roku będzie wprowadzony na rynek. Podobnie w Łodzi, gdzie również prowadzimy projekt obejmujący 150 domów. Jeszcze przed rozpoczęciem budowy jest kolejka osób zainteresowanych zakupem. Na pewno w najbliższym czasie coraz więcej osób będzie zmieniać swoje mniejsze mieszkania w centrach miast na podmiejskie domy.

Czy najbliższy rok będzie dla Kup i Mieszkaj kolejnym udanym rokiem na rynku nieruchomości?

Wszystko na to wskazuje. Naszej firmie udało się w ostatnim czasie znacząco zwiększyć pole rażenia – prowadzimy inwestycje praktycznie w całym kraju, z czego jestem bardzo dumny. Uczymy się ciekawych rozwiązań, które wdrożyli już deweloperzy w Europie Zachodniej, i chcemy je implementować na nasz rynek. Co do planów - nasz portfel planowanych inwestycji to 2000 mieszkań i 750 domów. W porównaniu do roku 2021, w którym sprzedaliśmy 400 lokali, to spory wzrost i wyzwanie dla całego zespołu Kup i Mieszkaj.

Rozmawiała: Ewelina Dubińska

Czytaj też:
Polacy chcą mieszkać na swoim. Wyróżniamy się na tle innych Europejczyków