Ceny apartamentów rosną, ale inwestorów przybywa. Condo nadal popularne

Ceny apartamentów rosną, ale inwestorów przybywa. Condo nadal popularne

Dodano: 
Mazury Resort Ostróda
Mazury Resort Ostróda / Źródło: Condo.pl
Polacy coraz chętniej inwestują w położone w kurortach apartamenty oraz condohotele. Taki wniosek można wyciągnąć z wyników finansowych za pierwsze półrocze, które przedstawiła spółka condo.pl.

Rosnące ceny apartamentów wakacyjnych nie odstraszają inwestorów. Inwestycje w condo nie tracą na popularności.

Przekroczone plany sprzedażowe apartamentów wakacyjnych

W pierwszym półroczu 2021 r. Condo.pl, spółka prowadząca biura sprzedaży oraz wspierająca inwestorów zainteresowanych nabyciem nieruchomości wakacyjnych o wysokim standardzie, sprzedała 569 apartamentów za łączną sumę 364,5 mln zł. To ponad 1,5 razy więcej niż w całym zeszłym roku.

Wykres Condo.pl

– Z końcem 2020 r. prognozowaliśmy liczbę transakcji na poziomie 500 apartamentów rocznie. Po pierwszym kwartale 2021 celowaliśmy już w wynik na koniec roku rzędu 1000 jednostek, o wartości ponad 650 mln zł. Jednak jeśli obecne trendy się utrzymają, plany zrealizujemy z nawiązką – mówi Artur Wach, współzałożyciel Condo.pl.

Kurorty i wysoki standard apartamentów przyciągają inwestorów i gości

Osiągnięty wynik jest efektem wzrostu zainteresowania nieruchomościami inwestycyjnymi oraz przemyślanego rozbudowywania portfolio przez spółkę. – W pierwszej połowie roku wprowadziliśmy do sprzedaży Hôtels & Préférence w Szklarskiej Porębie, Karkonosze Springs, Piemonte Hotel & Resort w Karpaczu. Pod koniec IIQ ruszyliśmy z ofertą drugiego etapu inwestycji Mercure Hotels Szczyrk Resort. Aktualnie właśnie ten projekt sprzedaje się najlepiej. Z 453 lokali jedna piąta znalazła już nabywców po zaledwie trzech miesiącach sprzedaży – tłumaczy przedstawiciel Condo.pl

– Wychodząc naprzeciwko oczekiwaniom naszych klientów, poszerzyliśmy również ofertę o apartamenty w Międzyzdrojach i w pobliżu Pobierowa, czyli Forest Międzyzdroje oraz Sea Shell Apartments w Łukęcinie – mówi Artur Wach.

Zgodnie ze strategią spółki wszystkie rekomendowane przez nią hotele i lokale inwestycyjne wyróżniają się na tle konkurencji.-Starannie wybieramy działki w miejscowościach wypoczynkowych, biorąc pod uwagę ich położenie względem plaż czy stoków narciarskich, dostępne atrakcje i dojazd.

– Nasze hotele mają unikalną architekturę, wystrój oddający lokalny charakter miejsca, wykończenie na najwyższym poziomie. Zapewniamy wszelkie udogodnienia: pełne zaplecze hotelowe w postacie recepcji, restauracji, SPA, basenu, sal fitness, bawialni dla dzieci. To właśnie sprawia, że do zrealizowanych już przez nas obiektów goście regularnie wracają. Nawet w trudnym czasie lockdownu nie odwoływali rezerwacji, tylko przesuwali je w czasie – wyjaśnia Artur Wach.

Spółka zacieśnia współpracę z międzynarodowymi sieciami hotelowymi

Nowością na platformie Condo.pl jest także pierwszy projekt spółki położony na terenie Mazur. – Mazury Resort Ostróda będzie pięciogwiazdkową inwestycją z aquaparkiem, SPA i centrum konferencyjnym. Świetna lokalizacja biznesowa. Jednocześnie piękne jeziora i lasy zapewnią jej duży walor wakacyjny. Jak dodaje przedstawiciel Condo.pl, apartamenty w tym mazurskim resorcie będą wyjątkowo atrakcyjne dla inwestorów ze względu na zarząd obiektu – Mazury Resort Ostróda będzie pierwszym w Polsce condohotelem, który nie tylko będzie w międzynarodowej sieci franczyzy, ale będzie również przez nią bezpośrednio zarządzany – tłumaczy.

Wykres Condo.pl

Budowany w Ostródzie resort to kolejny condohotel w portfelu spółki, który będzie działał w globalnej sieci hotelowej. W zeszłym roku Condo.pl zaczęła stawiać na międzynarodowe marki hotelarskie. W Szklarskiej Porębie i Szczyrku realizowane są apartamenty wakacyjne pod marką Mercure wchodzącą w skład Grupy Accor. – Zależy nam na współpracy z graczami tej klasy. Ich obecność w naszych inwestycjach oznacza, że spełniamy wyśrubowane standardy i procedury, do których przyzwyczajeni są klienci. Wchodząc we franczyzę z globalnymi sieciami, zyskaliśmy zdecydowaną przewagę nad konkurencją: korzystamy z programów rozwojowych danej marki, mamy możliwość dotarcia do dużo szerszego spektrum klientów, co przekłada się na stałe, równomierne obłożenie obiektów – podkreśla.

Condohotele przyciągają Polskich przedsiębiorców

Condo.pl od ponad sześciu lat z powodzeniem rozwija model biznesowy condo w Polsce. Aktualnie oferuje udział w dwudziestu czterech projektach, z których większość zlokalizowana jest na południu kraju oraz na Pomorzu. Spółka kładzie też nacisk na edukację inwestorów, wspierając ich w wyborze nieruchomości inwestycyjnych. W ramach tych działań Condo.pl opublikowała w zeszłym roku „Ranking apartamentów wakacyjnych”, który spotkał się z dużym zainteresowaniem.

– Z naszych usług spółki korzystają głównie polscy przedsiębiorcy i przedstawiciele wolnych zawodów. Przeprowadzamy zarówno transakcje pojedyncze, jak i aktywną sprzedaż pakietową. Inwestorów przyciąga przede wszystkim możliwość bezobsługowego zarabiania na wynajmie wysokiej klasy apartamentów wakacyjnych w topowych miejscowościach wypoczynkowych oraz ogromny potencjał wzrostu wartości zakupionych aktywów. Równie istotna dla nich jest również możliwość posiadania drugiego domu, z którego mogą swobodnie korzystać w wolnym czasie – podsumowuje Artur Wach.

Czytaj też:
Rekordy mimo pandemii. Polacy inwestują w nieruchomości typu condo

Źródło: WPROST.pl
 0

Czytaj także