Inwestorzy ciągle zainteresowani polskim rynkiem centrów handlowych

Inwestorzy ciągle zainteresowani polskim rynkiem centrów handlowych

Centrum handlowe
Centrum handlowe Źródło: Unsplash / Carl Raw
W pierwszym półroczu 2018 roku otwarto w Polsce 13 nowych centrów handlowych. Inwestorzy wydali w tym czasie ponad 3,3 mld euro na nowe projekty, z czego ponad 1,9 mld na nowe centra handlowe.

Pierwsza połowa 2018 roku przyniosła 13 nowych centrów handlowych w Polsce. Dwa z nich przekroczyły 40 tys. m kw. powierzchni najmu. Są to Forum w Gdańsku oraz Gemini Park Tychy. W wyniku oddania do użytku nowych projektów poziom nasycenia nowoczesną powierzchnią handlową w Polsce wzrósł do 311 m kw. na 1000 mieszkańców. Plasuje nas to w środku listy państw europejskich. Eksperci Polskiej Rady Centrów Handlowych prognozują, że do końca 2018 roku nasycenie powierzchnią wyniesie 326 m kw. na 1000 mieszkańców.

Z analizy przeprowadzonej przez PRCH Retail Research wynika, że dwóch pierwszych kwartałach 2018 roku, w budowie było ponad 400 tys. m kw. nowej powierzchni najmu. Niemal 20 proc. z tej powierzchni stanowią jednak modernizacje i rozbudowy już istniejący galerii handlowych. Z nowych obiektów, wskazano choćby Galerię Młociny w Warszawie czy Libero w Katowicach.

powierzchnia handlowa w PolsceCzytaj też:
Coraz więcej centrów handlowych w Polsce. Galerie nie przegrywają z handlem w internecie

– Rozwój centrów handlowych w Polsce stale postępuje. Wciąż pojawiają się nowe projekty, ale również ewoluują te, które na rynku istnieją już od lat. Centra coraz mocniej angażują się również w rozwój lokalnych społeczności. Pozytywnym zjawiskiem jest spore zainteresowanie inwestorów naszym rynkiem oraz wysoki poziom kapitalizacji typu prime. – powiedziała Anna Zachara-Widła, Research & Education Manager, Polska Rada Centrów Handlowych.

Źródło: PRCH