Adgar – operator elastycznej przestrzeni biurowej, planuje ekspansję

Adgar – operator elastycznej przestrzeni biurowej, planuje ekspansję

Dodano: 
Czackiego 15/17
Czackiego 15/17 / Źródło: Adgar
Adgar Poland planuje wyjście poza Warszawę i dalszy rozwój w dużych miastach regionalnych w Polsce, wynika z wypowiedzi dyrektora generalnego Adgar Poland Eyala Litwina.

– Rok 2018 był dynamiczny dla wszystkich linii biznesowych Adgar Poland. W ubiegłym roku firma wprowadziła na warszawski rynek biurowy nieznany dotychczas w Polsce, hybrydowy model najmu BeYOURSeLF, charakteryzujący się elastycznymi warunkami zawierania umów i płatnością nie za powierzchnię biura, a rzeczywistą liczbę pracowników. Od debiutu BeYOURSeLF wiosną 2018 r. w zeszłym roku powstały w Warszawie w sumie już 3 lokalizacje BeYS i czwarta będzie ukończona w lutym tego roku. Koncept spotkał się z dużym zainteresowaniem i już po kilku miesiącach od oficjalnego debiutu w Adgar Wave powierzchnia BeYOURSeLF została wynajęta w 80 proc. Pozostałe lokalizacje otwarte w lipcu i wrześniu ubiegłego roku wynajęte są już w ponad 60 proc. Niebawem do użytku zostanie oddana kolejna powierzchnia BeYS, tym razem w budynku Adgar Plaza na Biznesowym Mokotowie. – czytamy w komunikacie.

Równie istotna dla firmy w 2018 r. była finalizacja zakupu budynku po dawnym Teatrze Kwadrat przy ul. Czackiego 15/17 w samym centrum stolicy. To pierwszy budynek Adgar Poland w Śródmieściu Warszawy. Wartość transakcji wyniosła 36 mln zł. W obiekcie zaplanowano przestrzeń zarówno dla Brain Embassy, jak i BeYOURSeLF. Wartość portfolio firmy w Polsce wynosi 1,1 mld zł (wg danych z jesieni 2018, przed zakupem Czackiego) i obejmuje 12 nieruchomości (razem z Czackiego), podano również.

– W minionym roku dzięki zaangażowaniu całego zespołu udało nam się osiągnąć wiele sukcesów. Jednym z elementów strategii biznesowej Adgar Poland jest poszerzanie portfolio nieruchomości poprzez kupno istniejących obiektów, modernizowanie ich i nadawanie nowych funkcji, i ten cel przyświecał nam także w ubiegłym roku. Przykładem jest powrót na rynek budynku Adgar BIT wraz z trzema modelami najmu oraz zakup znaczącej dla Warszawy nieruchomości po byłym Teatrze Kwadrat, w której planujemy urządzić wyjątkowe wnętrza dla naszych konceptów. W 2018 roku bardzo ważnym wydarzeniem było także wprowadzenie na rynek modelu najmu hybrydowego BeYOURSeLF oraz jego dynamiczny rozwój razem z towarzyszącym mu co-creatingiem Brain Embassy. Powodzenie obu konceptów wykreowanych w Polsce zaważyło na decyzji ich o ekspansji w Izraelu i Belgii, gdzie grupa Adgar także posiada swoje nieruchomości. Myślimy także o wyjściu poza Warszawę i dalszym rozwoju w dużych miastach regionalnych w Polsce. Niezmiernie istotne jest dla nas także to, że w ubiegłym roku wielu dotychczasowych najemców zdecydowało się pozostać z nami na dłużej, doceniając nasze wysiłki w tworzeniu dla nich wyjątkowych przestrzeni do pracy oraz we wspieraniu ich biznesów, to ogromna wartość. – powiedział dyrektor generalny Adgar Poland.

Brain Embassy

Również co-creating Brain Embassy (BE), rozwijany od 3 lat przez Adgar Poland, odnotował dobry rok. Pod koniec 2018 roku społeczność BE liczyła 528 osób, sprzedane zostały 74 biura w 3 stołecznych lokalizacjach: Adgar Park West, Adgar BIT i Adgar Plaza One. Stopień wynajęcia powierzchni BE w tych trzech obiektach wyniósł 61 proc. Stopień wynajęcia powierzchni BE w Adgar Park West wynosi 100 proc., wskazano.

– Po wprowadzeniu na rynek BeYOURSeLF odnotowaliśmy bardzo pozytywny trend wśród firm z naszej społeczności Brain Embassy. Te, które urosły na tyle, że przestrzeń co-creatingowa przestała im wystarczać, w naturalny sposób decydowały się na przejście do BeYOURSeLF, gdzie znajdują powierzchnię odpowiednio zaprojektowaną dla większych firm, a jednocześnie nie muszą rezygnować z zalet powierzchni co-creatingowej. Nadal są jej pełnoprawnymi uczestnikami w ramach jednej opłaty miesięcznej. Dla nas to duże uznanie, że stworzone przez nas koncepty najmu biurowego, które wzajemnie się uzupełniają, cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku, są zauważane i nagradzane także za granicą. – dodała dyrektor zarządzająca Adgar Conference Group i Brain Embassy Monika Kaczmarczyk.

Źródło: ISBnews

Czytaj także