Nowa trasa tramwajowa w Warszawie

Nowa trasa tramwajowa w Warszawie

Dodano: 
Tramwaj na Kasprzaka
Tramwaj na Kasprzaka / Źródło: tramwajnakasprzaka.pl
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy podpisał umowę na wykonanie nowej trasy tramwajowej w stolicy.

Warszawiacy doczekają się nowej trasy tramwajowej. Inwestycja zostanie przeprowadzona od istniejącej trasy biegnącej ulicą Wolską aż do trasy Skierniewicka – Kasprzaka.

Jak czytamy na stronie inwestycji, zakłada ona także – przebudowę torowiska w ul. Wolskiej na odcinku Redutowa – Elekcyjna, polegającą na przeniesieniu torowiska w pas dzielący jezdnie ul. Wolskiej. Połączenie torów tramwajów biegnących ul. Wolską i ul. Kasprzaka nastąpi w wykopie, pod skrzyżowaniem drogowym tych ulic. W ramach inwestycji zostaną zbudowane 4 nowe zespoły przystanków tramwajowych, a przystanek Reduta Wolska zostanie przebudowany i będzie się znajdował na poziomie istniejącego przejścia podziemnego.

Wstępny koszt inwestycji został oszacowany na poziomie niemal 117 mln zł. Jak zakłada Zarząd Transportu Miejskiego, średnia prędkość tramwaju w okresie szczytu komunikacyjnego, wyniesie na nowej trasie 24 km/h.

Tramwaje są jednym z najbardziej efektywnych i ekologicznych środków transportu w mieście. Są środkiem niepodatnym na korki tworzące się w godzinach szczytu, ponadto nowe pojazdy są ciche i ekologiczne. Przy obecnej polityce tworzenia zielonych torowisk, został zmniejszony też efekt pylenia, który towarzyszył torowiskom starego typu.

Nowa trasa tramwajowa ma na celu skrócenie czasu przejazdu z Bemowa na Śródmieście, w tym poprawę komunikacji ze stacją metra Rondo Daszyńskiego, zapewnienie wysokiej prędkości tramwaju poprzez zastosowanie rozwiązań bezkolizyjnych dla tramwaju, a także poprawę stanu środowiska. Władze zakładają bowiem, że budowa nowej linii wpłynie na zmniejszenie liczby samochodów na tej trasie.

W ramach procesu planowania trasy odbyły się konsultacje społeczne, podczas których mieszkańcy mogli zgłaszać swoje uwagi do projektu. Jak czytamy w komunikacie – Zarówno mieszkańcy terenów przyległych, pasażerowie komunikacji miejskiej, jak i osoby pracujące na terenie Woli mogły swobodnie wziąć w nich udział. Każdy głos i opinia była tak samo ważna dla nas, gdyż chcemy wspólnie ze wszystkimi zainteresowanymi przygotować tę jakże ważną inwestycję w skali dzielnicy, jak i całej Warszawy.


Przed:

Po:


Przed:

Po:

/ Źródło: UM Warszawa

Czytaj także