– High streets to najbardziej prestiżowe adresy w miastach, najważniejsze ulice handlowe, które pełnią kilka funkcji jednocześnie. Są zlokalizowane w centrach miast, z dobrym dojazdem, blisko popularnych, miejskich obiektów turystycznych. Przyciągają zarówno najbardziej prestiżowe marki, jak i te lokalne i unikalne, co mocno wpisuje się w rozwijający się trend poszukiwania wyjątkowych produktów przez polskich konsumentów. Paradoksalnie, rozwojowi ulic handlowych sprzyja ograniczenie handlu w niedziele - zamknięte supermarkety powodują, że ludzie coraz chętniej spacerują po mieście w celach rozrywkowych i wybierają te miejsca, gdzie oferta usług jest najszersza. Dzięki temu na miejskich pasażach powstają nowe obiekty gastronomiczne i wzrasta liczba osób, które przy okazji robią tam zakupy. – powiedziała ekspert ds. ulic handlowych w CBRE Renata Kamińska, cytowana w komunikacie.
W rankingu CBRE umieściło następujące ulice:
-
Nowy Świat w Warszawie
-
Marszałkowska w Warszawie
-
Chmielna w Warszawie
-
Floriańska w Krakowie
-
Długi Targ i Długa w Gdańsku
-
Plac Trzech Krzyży w Warszawie
-
Półwiejska w Poznaniu
-
Świdnicka we Wrocławiu
-
Aleje Jerozolimskie w Warszawie
-
Krupówki w Zakopanem
CBRE prognozuje, że w ciągu 10 lat na polskich ulicach handlowych nastąpi przyrost powierzchni handlowej o ok. 15-20 proc. Wzrost ten będzie związany zarówno z powstawaniem nowych ulic, jak i rozwojem już istniejących. Będą temu sprzyjać takie czynniki jak bardzo niski poziom pustostanów w najlepszych warszawskich galeriach handlowych, wynoszący obecnie tylko 2 proc., oraz zakaz handlu w niedzielę, który sprzyja rozwojowi oferty food&beverage na ulicach, wyjaśniono w materiale.
Czytaj też:
Marlena Happach, Architekt Miasta: Specustawa Mieszkaniowa to plaster na złamaną nogę