Ze stacji metra bezpośrednio do galerii handlowej?

Ze stacji metra bezpośrednio do galerii handlowej?

Stacja Wola Park
Stacja Wola Park Źródło: UM Warszawa
Ciekawe rozwiązanie możliwe jest przy budowie ostatniego odcinka drugiej linii metra w Warszawie. Ingka Centres Polska, która zarządza galerią Wola Park, stara się o bezpośrednie połączenie z nowo powstającą stacją metra.

Rozwój drugiej linii metra w Warszawie to nie tylko poprawa jakości transportu, ale także nowe możliwości, jeśli chodzi o rozwój biznesu. Dobrym przykładem jest biurowiec The Warsaw HUB powstający przy Rondzie Daszyńskiego, który będzie miał bezpośrednie połączenie ze stacją drugiej linii metra znajdującą się pod rondem. Podobne ambicje ma Polski Holding Nieruchomości stawiający swoją nową wieżę przy Rondzie ONZ. Jednak nie tylko biurowce mogą korzystać z tego typu rozwiązań. Na świecie są przykłady centrów handlowych, do których można dostać się bezpośrednio z peronów kolejki podziemnej. Podobne ambicje ma warszawski Wola Park.

Czytaj też:
The Warsaw HUB pnie się w górę. Ponad 35 proc. powierzchni z najemcami

Zgodnie z umową, która podpisana została w listopadzie zeszłego roku, konsorcjum firm Gulermak i Astaldi wybuduje ostatni odcinek drugiej linii metra w kierunku Woli. Jedną ze stacji, która powstanie w ramach kontraktu jest przystanek C5 – Ulrychów, który roboczo nazywany jest jednak Wola Park. To właśnie z tą stacją związane są plany właściciela galerii.

– Naszą ambicją jest, aby centrum Wola Park stało się w przyszłości pierwszym centrum handlowym w Polsce z bezpośrednim dostępem do linii metra – mówi dla portalu transport-publiczny.pl Kamila Popławska-Bernatowicz, marketing manager Ingka Centres Polska.

Bodziec do rozwoju

Konsorcjum zobowiązało się do zakończenia prac w ciągu 36 miesięcy. Stacja przy Wola Park ma być więc gotowa w IV kwartale 2021 roku. Tak kluczowa dla miasta inwestycja infrastrukturalna jest także szansą rozwojową dla biznesu.

– Przewidujemy, że tak bliskie sąsiedztwo linii metra zachęci klientów do korzystania z transportu publicznego i rezygnacji z dojazdu samochodem. Ze szczególnym optymizmem patrzymy na grupę klientów, którzy ze względu na oddalenie centrum od ich miejsca zamieszkania rzadziej odwiedzali Wola Park – mówi Kamila Popławska-Bernatowicz.

Rozmowy w sprawie połączenia stacji z centrum handlowym trwają. Jeśli wszystko pójdzie po myśli inwestora, to od 2021 roku, do Wola Park będzie można dostać się na podobnej zasadzie jak do Złotych Tarasów z Dworca Centralnego.

Czytaj też:
Stacja metra Targówek niemal gotowa

Źródło: transport-publiczny.pl