Pół miliona zarekomendowanych mieszkań, dziesiątki tysięcy obsłużonych klientów - innowacyjne narzędzie zmieniło obraz rynku pierwotnego
Materiał partnera

Pół miliona zarekomendowanych mieszkań, dziesiątki tysięcy obsłużonych klientów - innowacyjne narzędzie zmieniło obraz rynku pierwotnego

Dodano: 
Platofrma obido.pl
Platofrma obido.pl
Według ekspertyz, koniunktura na rynku nieruchomości sprzyja deweloperom i zdaniem analityków, w 2018 roku się to nie zmieni. Korzystne warunki kredytowe, program 500+ i coraz lepsze zarobki, pozytywnie wpływają na sytuację rynku pierwotnego. Klienta stać na bardziej śmiałe posunięcia, staje się świadomy swoich oczekiwań, a także zwyczajnie bardziej wymagający. Kluczem do sukcesu pozostaje więc gruntowne badanie oczekiwań nabywców i idealne dopasowanie do nich oferty deweloperów. Przyszłością branży, swoistym pomostem łączącym deweloperów z nabywcami mieszkań są platformy klientów rynku pierwotnego. Na podstawie największej z nich, przeanalizujemy zmiany jakie zachodzą na rynku nieruchomości.

W obido.pl, każdy kto szuka mieszkania na rynku pierwotnym w jednym z trzech polskich miast (Warszawa, Kraków, Wrocław), może założyć darmowe konto. ‘Bez opłat, bez prowizji, bez pośredników’ - głosi hasło reklamowe - i tak faktycznie jest, portal utrzymuje się z opłat abonamentowych od deweloperów. Na dalszym etapie sztab profesjonalnych konsultantów rzetelnie i obiektywnie dopasuje idealne mieszkanie. Nie bez znaczenia w tej kwestii jest wsparcie nowoczesnych technologii. Zaawansowane algorytmy, czy mechanizmy sztucznej inteligencji, pomagają konsultantom analizować parametry wszystkich inwestycji i po zestawieniu ich z potrzebami konkretnego klienta, ułatwiają mu wybór. Do każdego podchodzą indywidualnie, zdając sobie sprawę jak poważną inwestycją jest zakup mieszkania i że każdego klienta trzeba traktować wyjątkowo, nie jak jednego z wielu. Platofrma obido.pl skupia się więc na potrzebach użytkownika i do nich dobiera ofertę, nie odwrotnie, jak działało to dotychczas.

Ponadto niezwykle istotne w nieruchomościach, gdzie proces decyzyjny ma najczęściej charakter długofalowy (średni czas poszukiwania mieszkania to około 4 miesięcy), jest utrzymanie stałej komunikacji z potencjalnymi nabywcami. Nawet najbardziej zadowolony z oferty klient, po wyjściu z biura sprzedaży, zostaje zbombardowany ofertami konkurencji. Od przybytku podobno głowa nie boli, ale z nadmiaru ofert, każdemu w głowie może się zakręcić. Ważne jest więc utrzymanie profesjonalnej komunikacji po-ofertowej, czyli w skrócie - uwagi klientów. W obido.pl jest to rozwiązane poprzez szeroko zakrojone, a jednocześnie maksymalnie spersonalizowane działania marketingowe połączone ze stałą opieką nad klientami.

Dwa lata działalności, blisko pół miliona zarekomendowanych mieszkań, 44 tysiące zadowolonych klientów - te liczby mówią same za siebie. Rynek się zmienia i potrzebuje nowoczesnych rozwiązań, dopasowanych do jego niełatwego charakteru. Rozwiązania zaproponowane przez obido.pl spełniają te oczekiwania, co nie pozostaje bez echa w branży. Jednym z ostatnich sukcesów serwisu jest nawiązanie ścisłej współpracy z niewątpliwym autorytetem w dziedzinie monitoringu pierwotnego rynku mieszkaniowego, firmą REAS. Sukcesywnie powiększą się również baza deweloperów występujących w obido.pl. Obecnie w systemie portalu znajduje się pełen ich przekrój, począwszy od tych korporacyjnych, przez mniejsze spółki, po niewielkie rodzinne firmy. Zapytani, zgodnie wymieniają walory płynące ze współpracy z tego typu serwisami. „Współpracujemy z OBIDO na wszystkich naszych inwestycjach. Jest to obecnie jedna z najnowocześniejszych dostępnych na rynku platform marketingowych”. - mówi Krzysztof Foder, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Bouygues Immobilier Polska.

Najnowszym udogodnieniem, które lada dzień pojawi się w serwisie obido.pl są rzuty 3D i możliwość odbycia wirtualnej wycieczki po wszystkich mieszkaniach dostępnych w ofercie. „Jako pierwsi w branży wykorzystamy technologię 3D na tak ogromną skalę. Kilkadziesiąt tysięcy mieszkań, po których można się rozejrzeć czy przespacerować pomimo tego, że nie zostały jeszcze wybudowane, spowoduje, że klienci nie będą mieli potrzeby korzystania z innych portali czy pośredników. Co więcej, deweloper nie będzie ponosił kosztu przygotowania wersji 3D swoich mieszkań - wszystkie materiały opracujemy we własnym zakresie, bez dodatkowych opłat”. - zachwala Paweł Gniadkowski, Partner Zarządzający.

Dynamika, z jaką rozwija się rynek pierwotny niesie za sobą pewne zobowiązania. Deweloperzy muszą przede wszystkim nadążyć za zmianami, które następują, jak również za samym klientem. Muszą także liczyć się z tym, że hossa na rynku mieszkaniowym nie będzie trwać wiecznie. Mając w zasięgu ręki narzędzia dające tak szerokie możliwości jak obido.pl, wydaje się to rzeczą łatwą. Uświadamiają one również, że w tak specyficznej branży, jaką są nieruchomości, nie jest ważne aby utopić klienta w morzu ofert, tylko zaproponować mu tę jedną, maksymalnie dopasowaną do jego potrzeb, utrzymać z nim długotrwałą komunikację i profesjonalną obsługą przekonać do zakupu.

/ Źródło: Obido

Czytaj także