Echo Investment z 76 mln zł zysku w II kwartale

Echo Investment z 76 mln zł zysku w II kwartale

Browary Warszawskie
Browary Warszawskie Źródło: Echo Investment
Grupa Echo Investment przestawiła wyniki finansowe za II kwartał 2018 roku. Firma zakończyła półrocze zyskiem netto na poziomie 76 milionów złotych. Na wynik miało wpływ sprzedanie klientom 104 nowych mieszkań oraz wzrost wartości budowanych projektów komercyjnych.

Drugi i początek trzeciego kwartału był dla Grupy Echo Investment okresem oddawania nowych projektów do użytku. We Wrocławiu sfinalizowana została sprzedaż biurowca West Link i Sagittarius, a w Łodzi budynków Sumetris II. W październiku w Katowicach deweloper otwiera centrum handlowe Libero, w którym znajduje się 45 tys. m kw. nowoczesnej przestrzeni handlowej, rozrywkowej oraz restauracyjnej. Odzwierciedla to nowe podejście w projektowaniu i budowaniu centrów handlowych. W momencie otwarcia obiekt ten będzie już całkowicie wynajęty. Warszawska Galeria Młociny, która jest w trakcie realizacji, na pół roku przed planowanym otwarciem, jest już wynajęta w 87 proc. Jak podaje firma, oba projekty osiągają wyniki lepsze od przewidywanych.

– Z przyjemnością obserwuję postępy prac na naszej flagowej inwestycji Browary Warszawskie. Jeszcze w tym roku wszystkie budynki tego nowego miejskiego kwartału wejdą w fazę budowy. Do 2020 r. wszystkie będą gotowe i przekazane użytkownikom, łącznie z doskonale zorganizowaną przestrzenią publiczną, dostępną dla wszystkich mieszkańców. To miejsce będzie doskonałe do zamieszkania, pracy czy spędzania wolnego czasu z przyjaciółmi czy rodziną. Chciałbym się również podzielić doskonałą wiadomością, jaką jest uchwalenie planu miejscowego dla terenu przy ul. Tymienieckiego w Łodzi, gdzie znajduje się nasz kolejny wielofunkcyjny, miastotwórczy projekt – mówi Nicklas Lindberg, prezes Echo Investment.

Echo Investment zarabiała także na sprzedaży mieszkań. W II kwartale 2018 roku marża na sprzedaży mieszkań wyniosła 33 proc. Kwartał wcześniej było to 28 proc. Tak wysoka rentowność w dwóch kwartałach pozwoliła na osiągnięcie wysokiego zysku netto po pierwszym półroczu. Celem działu sprzedaży jest przekazanie klientom 1 000 mieszkań do końca roku i zawarcie umów przedwstępnych na sprzedaż 1 100 lokali.

– Przystosowaliśmy naszą strategię w sektorze, żeby bronić takiego poziomu marżowości mimo rosnących kosztów, ale przy wysokim popycie na mieszkania i spadającej podaży. Dążymy do takiego kształtowania sprzedaży, by 80% mieszkań w każdym projekcie było sprzedane do zakończenia budowy, a pozostałe 20% - w kolejne sześć miesięcy po otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie. Nasze doświadczenie pokazuje, że marża na gotowych mieszkaniach jest wyższa, bo klienci mogą je zobaczyć wewnątrz przed transakcją i wprowadzić się niemal natychmiast –mówi Waldemar Olbryk, członek zarządu odpowiedzialny za sektor mieszkaniowy.

Źródło: Echo Investment