Rynek hotelarski przeżywa rozkwit. Starsze obiekty muszą walczyć o utrzymanie pozycji

Rynek hotelarski przeżywa rozkwit. Starsze obiekty muszą walczyć o utrzymanie pozycji

Dodano: 
InterContinetal Warszawa
InterContinetal Warszawa Źródło: Tétris
Według danych GUS tylko w pierwszej połowie 2018 r. liczba hoteli w Polsce wzrosła o 52. W największych miastach powstaje obecnie kilkadziesiąt nowych obiektów. Z szacunków Emmerson Evaluation do końca 2020 r. wynika, że baza pokoi hotelowych zwiększy się w Trójmieście i Łodzi aż o 40 proc., na Śląsku i w pasie górskim o 25 proc., a w Warszawie i Wrocławiu o ok. 20 proc.

Dzisiejszy rynek hotelowy skupia się głównie na tym, by jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby nowych generacji klientów i otworzyć się na miasto z rosnącą rolą części wspólnych. Jak pokazuje raport JLL, hotele włączają się także w rosnący rynek powierzchni do pracy typu flex. Niektóre marki na własną rękę proponują przestrzenie biurowe porównywalne z najbardziej znanymi brandami co-workingowymi. Inne wchodzą w partnerstwa, jak np. AccorHotels we Francji z Nextdoor. Te firmy uruchomiły już wspólnie 9 powierzchni co-workingowych.

Luksus na wyciągnięcie ręki

Na rynku pojawia się coraz więcej obiektów z kategorii premium i hoteli butikowych. Dobrym przykładem jest otwarty w 2018 roku Raffles Europejski, czy wrocławski MGallery by Sofitel, w którym za wykończenie wnętrz niemal 200 pokoi odpowiadała firma Tétris.

– Z drugiej strony obserwujemy rozwój tzw. marek lifestyle. Hotele z tego segmentu, koncentrując się przede wszystkim na młodszych klientach, wyróżniają się silnymi inspiracjami aktualnymi trendami w sztuce, muzyce, nowych technologiach przy standardzie na poziomie 4 gwiazdek. Jednym z oczekiwanych w 2019 r. hoteli z tego segmentu jest Puro Warszawa Centrum. – mówi Krzysztof Poznański, Associate Director, Hotels & Hospitality w Tétris.

Czytaj też:
Hotel Warszawa w Prudentialu. Wnętrza zachwycają

Modernizacja

W dobie rozwijającego się rynku i powstawania coraz większej ilości nowoczesnych obiektów, hotele obecne na rynku od lat muszą starać się pozostać konkurencyjne. Aby konkurować z nowymi obiektami potrzebne jest chociażby odświeżanie wnętrz.

– Na przestrzeni ostatnich dwóch lat obserwujemy zdecydowany wzrost zapytań w sprawie odnawiania wnętrz hoteli, które powstały kilkanaście lat temu. Wyraźnie widać, że branża nabiera rozpędu, rosną też wymogi co do jakości, skali i tempa prac. – dodaje Krzysztof Poznański.

Jedną z takich realizacji, które przepowadza firma jest odświeżenie wnętrz warszawskiego hotelu InterContinental przy ul. Emilii Plater. Pierwszy etap prac modernizacyjnych w obiekcie z 2003 roku obejmował 8,5 tys. m kw. na 13 piętrach.

Czytaj też:
Kiedyś willa Pablo Escobara, dziś luksusowy hotel

– Wyzwaniem w realizacji projektów wnętrzarskich w działających hotelach jest zapewnienie spokoju i komfortu obecnych w tym czasie gości hotelowych. Jednocześnie inwestor wymaga utrzymania wysokiej jakości i kultury pracy przy ogromnym tempie prac, często prowadzonych równolegle na wielu kondygnacjach. Jako Tétris jesteśmy w stanie logistycznie oraz finansowo obsłużyć projekty takiej skali, jak remont hoteli i apartamentów w budynkach wysokościowych. InterContinental Warszawa na różnych etapach wymagał stałej obecności nawet około 70 pracowników technicznych. W naszym portfolio znajduje się także jedna z pierwszych w Polsce realizacji wysokościowego apartamentowca, jaką w roku 2012 był budynek Cosmopolitan, liczący 44 piętra. – dodaje Krzysztof Poznański, Associate Director, Hotels & Hospitality w Tétris.

Galeria:
InterContinetal Warszawa